shirley-in-egypte.reismee.nl

ik ben weer mee geweest met de boot !!

Ik ben weer mee gegaan met de boot, en het was weer lachen gieren brullen !!!

Er was een flinke wind en de boot schudde dan ook hevig, we zaten allemaal zo stil mogelijk , en hadden uit voorzorg alles wat zou kunnen omvallen plat gelegd.

Na een tijdje kwamen we dan kots misselijk aan op de plaats waar we zouden gaan duiken. Nadat iedereen zijn duik uitrusting aan getrokken hadden gingen we dan het water in.


( foto gemaakt door Walter)

Vele prachtige vissen heb ik toen gezien. Nabil die mijn duik begeleider (instructeur) is, heeft mij van allerlei aparte vissen laten zien , en we hadden veel geluk want we hadden ook een volwassen Octopus gezien!


(foto gemaakt door Walter)

en een kleine murene vis, en papegaai vissen.

Zelfs een CatFish !!!!! die zijn ECHT prachtig !!!


Toen we verder zwommen kwamen we bij de zo geheten' clean fiches' Deze vissen worden ook bij de betere schoonheid salon gebruikt, omdat deze vissen dode huidcellen opeten. ook mensen met een huidziekte zo als psoriasis en Acne, worden in een bak met de cleanfish gelegd, en het resultaat is dat de huid afwijking aanzienlijk afneemt ! Nadat deze vissen ons gescrubt
Tongue out
hadden en onze tanden hadden gepoetst zwommen we verder en zagen we de Clownfish (nemo) Wat leuk is aan dit visje is als je er dicht bij bent en je vinger
uitsteekt deze je vinger achter na zwemt, dit heeft Nabil me dan ook laten zien, dat was echt grappig. Oh jah ZE BIJTEN !!!! als je te dicht bij het nest komt !!!!

Toen we klaar waren met duiken en weer terug op de boot waren, gingen we naar onze volgende duikstek genaamd Fanous East. De kans dat je hier wilde Dolfijnen ziet is HEEEEEL groot. Iedereen op de boot wist hoe graag ik deze prachtige wezens eens zou willen zien, en begonnen me dan met zijn alle lekker jaloers te maken , met filmpjes en foto.

Opeens roept iemand DOLPHINS!!!! Ik dacht natuurlijk dat het weer nep was en dat ze me weer voor de gek probeerde te houden, dus reageerde ik er niet op. Toen ik naar het dek liep zag ik iedereen in de speedboot zitten !!! Er waren dus ECHT dolfijnen. Ik ren over enthousiast over het dek en spring zo de speedboot in , zonder na te denken dat dat ding spek galt is !! PLAT OP MIJN BEK GEGAAN !!!!!! hahahhahaha !!!


omdat we snel naar de dolfijnen moesten gaan gooide Mohamed meteen het gas open ik gleed helemaal van de neus tot achter in de speedboot HAHAHAHAHA . keihard over die golven heen (ik weet nu hoe een stuiterbal zich voelt) iedereen begon Mohamed op te jagen dat hij meer gas moest geven. Dat was niet zo handig , een hele hoge golf kwam net op het moment toen Mohamed het gas op draaide, en daar vloog Ibrahiem dan , zo van de speedboot af het water in HAHAHA
(alleen de Crew zat in de speedboot geen gasten, die waren duiken anders doen we dat natuurlijk niet
Wink
)

Uiteindelijk zagen we de dolfijnen dan, maar toen we dichterbij kwamen waren ze weer weg. Beetje teleurgesteld gingen we dan ook terug naar de boot. Net aan gekomen roept iemand weer DOLPHINS !!! hoppa ik weer die speedboot in gesprongen, weer plat op mijn bek gegaan

Cool
en hoppa vol gaaaas naar de dolfijnen, weer stuiteren over die golven heen ( heb blauwe plekken dat wil je niet weten !! en voel spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had
Surprised
) maar uiteindelijk zagen we ze dan EN IK ZAL EN MOEST MET ZE ZWEMMEN DEZE KEER KONDEN ZE ZICH NIET MEER VERSTOPPEN. Dus ik helemaal overenthousiast met KLEREN en al het water in gesprongen hahahahahhahaha. Helemaal voldaan keerde we dan terug naar de boot.

Het was het einde van de dag en gingen weer terug naar de haven, de zee was aardig onrustig geworden, en weer hadden we alles plat gelegd.

Toen kwam iemand met een schaal bananen ( ik was boven op het dek) hij gaf de kapitein ook een banaan, en hij lette even niet op. Dikke vette golf HOPPAAAAA daar vloog de schaal met bananen zo de zee in HAHAHA waarop Nabil heel droog reageerde, No problem we will dive it up tomorrow
Surprised
Laughing

op dat zelfde moment van die golf Besloot Jo (die onder in de boot was) om even op te staan om drinken te pakken, En daar kwam dan de golf, en voor dat ie het wist vloog die High in the sky over de tafel heen en belande op de grond. Wij hoorden boven hard gelach en waren nieuwsgierig wat er loos was. Toen wij hoorde wat voor een 'vlucht' Jo gemaakt had, en wij vertelde wat er met de schaal bananen gebeurt was, was het HEEEEEL moeilijk om de rest van de terug reis serieus te zijn. De eene grap na de andere !!!

Kariem Jo Omar
Het was zeker een GESLAAGDE DAG !!!!!

Ahmed,Mohamed, Jo, Bram,Kariem,Omar
A girl , Ashraf, Roniel , Mahmoet, A other girl
Nabiel
Walter en Christina

Reacties

Reacties

Nathalie

Hahahahahahaha
Plat op die snuit daar had ik bij willen zijn toen dat gebeurde hahahaha werkelijk echt weer shirley actie het zou ook NIET normaal zijn geweest als je NIET gevallen was!!!

Ben blij tot je het na je zin hebt!!!
Mis je
En tot in januari als ik kom maken we dr een super weekje van :D

Dikke kus

Nathalie

mama

Hoi schat,

Wat een leuk verslag! Je krijgt het nog druk daar als ik lees wie je allemaal komt bezoeken daar. Heb je wel nog tijd om te werken? Hahaha! Fijne kerstdagen en een dikke kus,/

Amira

heeeeeyyy shirley :d
leuke verhalen heb je, kheb me helemaal kapot gelachen met dit verhaal hahahahah!!
kzie t al voor me gwn...jou in die speedboot vliegen hahahahha
& we will dive it up tomorrow,zo droog :o
kben van plan een weekje ofzo na je te komen als ik goedkoop ticket en vrij kan regelen via dat reisbureau waar ik werk.. mis je man :(
wel leuk om te horen dat je het na je zin hebt! en dat het team ook leuk is, daar maakte ik me wel zorgen om voordat je na egypte ging.. :o :d

kga je snel spreken, en ga j dagboek lezen als er iets bijkomt (h) kan ik weer lachen :d

kussssss amiraaaaa

PS gelukhebber,weet je hoe KOUD het is in nederland!! niet normaaalll johhh:p

Diantha

zo te zien heb je het naar je zin daar ! lijkt me echt geweldig :) ik ga ook zeker een keertje duiken
jij in je bikini en hier ligt sneeuw lekker is dat haha

nog heel veel plezier en succes daar !

koezzjeeh xx

Diantha

hoi hoi haha xd

Sharon

Hai,

Heel leuk om je verhalen te lezen, tevens staan er mooie foto's tussen!

XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!